April 2018

Banner april 2018.png

Door de hoge temperaturen van vorige week leek het wel even zomer. En wat hebben we ervan genoten! Toch is de lente pas net begonnen. De bloemen staan in bloei en de bomen hebben weer bladeren. De lente is, naast de mooie kleuren en nieuw leven, ook de tijd van het jaar om uw meterstand door te geven.

Zo kort na de winter is dit namelijk hét moment om te controleren of uw voorschot nog in lijn ligt met uw warmteverbruik. Door uw meterstand op te nemen en deze in te voeren op Mijn Warmte krijgt u een op maat gemaakt voorschotadvies. Zo weet u of u uw voorschot moet bijstellen en voorkomt u verrassingen bij de jaarafrekening. In vier eenvoudige stappen weet u precies waar u aan toe bent.

1. Neem uw huidige meterstand op.
2. Log in op www.mijnwarmte.nl en kies rechts de tegel genaamd Mijn verbruik.
3. Kies onderaan de pagina de optie Check mijn voorschot.
4. Voer uw meterstand in en ontvang een passend voorschotadvies.

De gaskraan in Groningen gaat dicht

Vorig jaar luidden Groningers de noodklok tijdens een bezoek van premier Rutte. Zij vonden de gevolgen van de gaswinning in Groningen  niet langer aanvaardbaar. De aardbevingen veroorzaken schade aan huizen en gebouwen en zorgen voor onzekerheid bij bewoners.  Maar nu is er goed nieuws, de gaswinning in Groningen wordt de komende jaren fors minder en in 2030 wordt de gaswinning helemaal stilgelegd.

In Groningen is uiteraard opgetogen gereageerd op het kabinetsbesluit om de gaskraan in de provincie dicht te draaien. Maar ook bij Ennatuurlijk juichen we dit toe. Door dit besluit zet het kabinet een belangrijke stap naar een CO₂-neutraal en duurzaam Nederland.

Lees hier meer

Icoon gaskraan dicht_280px.png

Kennismaken met Erik en Nicole

Erik en Nicole_580px.png

Regelmatig geven we collega’s in onze nieuwsbrief een podium om wat te vertellen over hun werk. Deze maand is het de beurt aan Erik en Nicole, twee collega’s die u misschien wel eens aan de telefoon heeft gehad. Want als klantenservicemedewerkers zijn zij het eerste aanspreekpunt binnen Ennatuurlijk. 

Erik is een ervaren kracht. Hij werkt al bijna zeven jaar bij (de rechtsvoorganger van) Ennatuurlijk en is daardoor de vraagbaak binnen de groep. Daarnaast houdt hij wel van een beetje spanning in zijn werk: “Ik krijg een kick van een klant die kwaad belt maar enkele minuten later tevreden ophangt.” Naast hem zit Nicole. Vergeleken met Erik is zij nog een groentje. “Ik heb ongeveer drie maanden geleden de collegezaal ingeruild voor een baan bij Ennatuurlijk. Die start was spannend, maar ik werd meteen heel fijn opgevangen.”

Nicole begint te vertellen over haar start bij Ennatuurlijk. “Wat mij al direct opviel is dat iedereen zo behulpzaam is. Tijdens mijn inwerkperiode ben ik om en om met drie verschillende collega’s meegelopen. Zij hebben mij heel veel dingen uitgelegd en ik heb kunnen meeluisteren met hun telefoongesprekken. Het grappige is dat zij totaal verschillende types zijn van uiteenlopende leeftijden. De een was heel moederend, de ander liet me veel meer zwemmen en dingen zelf ontdekken, terwijl de derde weer super behulpzaam was. Tijdens het meeluisteren viel me ook op dat je hier de ruimte krijgt om jezelf te zijn en je werk op een persoonlijke manier in te vullen. Iedereen doet op zijn eigen manier zijn best om een klant goed te helpen.”

Erik beaamt dit: “Iedereen heeft zijn eigen stijl, maar allemaal met hetzelfde doel: de klant zo goed mogelijk van dienst zijn. Binnen het bedrijf heerst ook een compleet andere mentaliteit dan jaren geleden. We luisteren beter naar onze klanten, gaan aan de slag met verbetertips, en proberen klanten te verrassen met een persoonlijke aanpak. Het is allemaal een stuk frisser, enthousiaster en warmer. Dat gevoel proberen wij ook mee te geven aan onze klanten. Een van mijn favoriete dingen, is dat we regelmatig met ons mobiele loket naar klanten toe gaan. We zitten dan een dagje midden in een wijk waar we warmte leveren, zodat klanten kunnen binnenwandelen om kennis te maken, vragen te stellen, of gewoon gezellig een kopje koffie te drinken. Erg leuk om ook eens het gezicht van een klant te zien.”

Over klanten gesproken. Wat de rol van Nicole extra bijzonder maakt, is dat zij naast medewerkster ook zelf klant is van Ennatuurlijk. Op de vraag of zij bang is dat zij na publicatie van dit interview niet meer over straat kan zonder van haar buren vragen te krijgen over een jaarafrekening antwoordt zij gevat: “Nee hoor, ik woon er pas net, dus ik ken mijn buren nog niet zo goed!” Na even nadenken gaat zij verder: “Ik denk niet dat ik mijn werk anders doe omdat ik ook klant ben. Wel lees ik de nieuwsbrieven nu met iets meer interesse en zijn er bepaalde zaken waar ik extra op let. Bijvoorbeeld het regelmatig doorgeven van mijn meterstanden. Zo kom ik in ieder geval nooit voor een verrassing te staan. Verder wil ik gewoon dat een klant tevreden ophangt na een telefoongesprek, dus daar zal ik alles voor doen. Ik zit met een lach achter de telefoon en krijg ook echt energie van een leuk gesprek met een klant. Vraag het mijn vriend maar. Hij werkt vlakbij en dan rijden we na het werk samen in de auto naar huis. Ik vertel dan enthousiast wat ik die dag allemaal heb meegemaakt. Ik geef het nog een paar weken en dan verwacht ik dat hij er helemaal gek van wordt!”

Ze gaat verder met een voorbeeld: “Laatst was er iets misgegaan bij een klant. Ik heb het probleem voor haar opgelost, maar ik vond dat we toch nog iets meer voor haar moesten doen. Daarom heb ik haar nog een bosje bloemen gestuurd. De volgende dag opende ik mijn mailbox en zeg ik haar reactie waarin ze heel dankbaar was en me nomineerde voor medewerker van de maand. Dat is toch prachtig? Nu ik eraan denk, dat mailtje zal ik eens doorsturen naar mijn leidinggevende…”

Erik hoort het lachend aan en herkent het enthousiasme waarmee Nicole vertelt. “Er kan altijd iets misgaan, maar het gaat erom hoe we dat dan oplossen. Ik vind het leuk als ik een klant kan verrassen en luister daarom ook goed naar wat een klant mij vertelt. Bijvoorbeeld die mevrouw die verkouden is, of die meneer die net een kindje heeft gekregen. Ik stuur dan na het gesprek een persoonlijk kaartje met beterschap, of proficiat met de geboorte van uw zoon. Als ik daarmee bij één persoon een lach op zijn gezicht kan toveren, dan is de dag voor mij geslaagd!”

Erik en Nicole vinden het erg leuk als een klant na afloop van een telefoongesprek een klanttevredenheidsonderzoek invult. “We ontvangen altijd persoonlijk de feedback van de klant waar we zelf mee hebben gesproken. De tips die we krijgen bespreken we in de groep en gebruiken we om onze dienstverlening te verbeteren. Van kritiek willen we leren, maar het zijn vooral de complimentjes die leuk zijn om te lezen. Die kunnen we niet genoeg krijgen!”

Dus beste lezers: blijf jullie feedback vooral geven. Dat wordt zeer gewaardeerd!

Uitreiking Facebook actie

Vorige maand hebben we u uitgenodigd om onze Facebookpagina te volgen. Zo bent u altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen rondom Ennatuurlijk. Door ons te volgen maakte u tevens kans om twee toegangskaarten van de Efteling te winnen.

Eftelingkaartjes_280px.png

En wat heeft onze Facebookpagina er veel nieuwe volgers bij! Daar zijn we erg blij mee. John uit Tilburg en Ton uit ’s-Hertogenbosch zijn de gelukkige winnaars van de Eftelingkaartjes. De heren hebben de kaartjes inmiddels ontvangen en waren blij verrast met dit leuke nieuws. Heel veel plezier in de Efteling!