Oktober 2018

Header oktober.jpg

Speciaal voor de jubileumeditie van de Dag van de Duurzaamheid op 10 oktober hielden we een maand lang een winactie: de zoektocht naar dé beste duurzame tip! Erg leuk dat u massaal tips heeft ingestuurd! Vandaag is het tijd om de beste tips en de gelukkige winnaar met u te delen.

Uit de vele inzendingen hebben we een selectie gemaakt van de leukste, nuttigste en meest duurzame tips. En we moeten zeggen: na het lezen van alle inzendingen hebben we flink wat ‘groene’ inspiratie gekregen. Graag delen we enkele tips:

  • Laat geen opladers onnodig in het stopcontact zitten om zo sluimerverbruik te voorkomen;
  • Stop een droge handdoek bij de natte was in de droger. Uw was is zo veel sneller droog;
  • Laat apparatuur die warmte afgeeft, zoals de oven of de droger, na gebruik nog even openstaan, zodat de vrijgekomen warmte wordt afgegeven aan de ruimte;
  • Pak wat vaker de fiets en/of verkoop uw auto;
  • Eet minder vlees: door één dag per week geen vlees te eten, bespaart u een maand aan douchewater.

Onder de inzendingen hebben we een Bol.com bon verloot van € 50,00. En de gelukkige winnaar? Dat is meneer Peters uit Tilburg! Hij was blij verrast met de bon, en hoopt net als ons dat anderen hun voordeel kunnen doen met deze tips. We feliciteren meneer Peters, en bedanken alle deelnemers voor hun inzendingen!

Helmond op weg naar een aardgasvrije toekomst

In 2050 moeten we in Nederland allemaal van het aardgas af zijn. Dit betekent dat we op een duurzame manier moeten verwarmen, douchen en koken. Maar hoe pak je dit nou aan? In Helmond geven ze raad!

De gemeente Helmond heeft een filmpje gemaakt waarin ze al haar inwoners in deze operatie meenemen en alvast de verschillende mogelijkheden in kaart brengen.

In het filmpje wordt namelijk uitgelegd wat er gaat gebeuren, maar ook wat inwoners nu al kunnen doen om de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen. Want wat als u nu uw huis gaat verbouwen of een nieuwbouwwoning gaat bouwen? Dan is het een stuk handiger om alvast de juiste voorbereidingen te treffen. Gaaf toch?

 

Kennismaken met Rachel

Rachel_580px.png

Bijna vier jaar geleden is Rachel begonnen aan haar avontuur bij Ennatuurlijk. Na een studie religiewetenschappen en aansluitend haar werk voor de studentenkerk kwam ze tot de conclusie dat het lastig was om hier een fulltime baan van te maken. Daarom solliciteerde ze bij Ennatuurlijk, een warmtebedrijf dat destijds net op eigen benen stond.

“Ik ben begonnen als medewerker op de klantenservice. In eerste instantie om ervaring in het bedrijfsleven op te doen, maar ik heb hier ontzettend veel geleerd! Denk daarbij aan gesprekstechnieken, het samenwerken met collega’s, maar bijvoorbeeld ook het oppakken van projecten. Het mooie aan die beginperiode was dat Ennatuurlijk zelf ook pas net bestond. Iedereen stond open voor nieuwe ideeën en was toegankelijk voor feedback. Dat heb ik echt als heel tof ervaren!

Na anderhalf jaar ging ik aan de slag bij het expert centrum. Wat ik daar zoal deed? Denk hierbij aan het behandelen van complexe klantvragen en schadeclaims, maar ook aan het trainen van de klantenservice. Vanuit die functie ging ik ook geregeld mee naar open dagen en Loket-op-Locaties. Ik vond het heel waardevol om de klant ook eens in het echt te zien en om de sfeer te proeven. Vooral de persoonlijke verhalen van klanten maakten deze dagen extra bijzonder.

Sinds een paar maanden werk ik op de afdeling commerciële binnendienst. Een heel andere tak van sport. Ik ben hier voornamelijk verantwoordelijk voor de regio Hengelo en Enschede. Hoe mijn werkdag eruitziet? Geen werkdag is hetzelfde, maar ik houd me onder andere bezig met ondersteuning voor bijvoorbeeld het sluiten van grote contracten, de uitbreiding van een warmtenet en de deskresearch die hierbij hoort. Het resultaat dat we samen neerzetten, geeft mij enorm veel voldoening!

Al met al ben ik enorm trots op Ennatuurlijk en de ontwikkeling die we als bedrijf doormaken. En vooral omdat we het echt met z’n allen doen. Warmte is een belangrijk onderdeel van de toekomst van Nederland.

Wat ik als slotwoord nog aan de lezer wil meegeven? Geef tips! Alleen daarmee kunnen we onze dienstverlening verder verbeteren. Dus alle feedback is van harte welkom!”

Heeft u een technische vraag?

U herkent het misschien wel. U staat in een donkere meterkast te turen, uzelf afvragend wat al die warmtetechniek nou eigenlijk doet. Wij begrijpen goed dat techniek soms lastig is en geven u daarom graag wat licht in deze technische duisternis.

Op onze website hebben we diverse technische vragen (en antwoorden) onder elkaar gezet. Sommige antwoorden zijn voorzien van afbeeldingen die hopelijk nog meer duidelijkheid geven. Er is daarnaast ook een zoekfunctie beschikbaar. Zo kunt u uw vraag én het antwoord nog sneller vinden. Bent u bijvoorbeeld benieuwd wat uw afleverset precies doet, hoe uw warmte wordt gemeten, of wat u bij een lekkage moet doen? U vindt het allemaal terug op onze website!

Bekijk hier de pagina met technische vragen

Icon Onderhoud.png